IX Warsztaty metodologiczne

"Ilościowe i jakościowe metody badania rynku. Pomiar i jego skuteczność", Poznań, 12 maja 2005.

 Wstęp (Józef Garczarczyk) 5

Część 1. Zastosowanie metod ilościowych w modelowaniu rynku

Stefan Mynarski
Skuteczność i efektywność reklamy a interaktywność mediów 8
Małgorzata Rószkiewicz
Uwagi na temat modelu respondenta w świetle dyskusji nad koncepcją homo oeconomicus 18
Bartłomiej Jefmański
Analiza dyskryminacyjna w profilowaniu segmentów rynkowych 27
Iwona Kasprzyk
Modele log-liniowe ze zmiennymi ukrytymi 38
Marta Dziechciarz
Specyfika segmentacji rynku dóbr trwałego użytkowania. Wybrane aspekty 48
Marcin Pełka
Klasyfikacja symboliczna marek samochodów pod względem komfortu 60
Justyna Wilk
Problemy w klasyfikacji obiektów symbolicznych. Symboliczne miary odległości 69
Robert Skikiewicz
Model jakości usług bankowych - problem ważenia ocen 84

Część 2. Problemy pomiaru i analizy danych ilościowych

Stanisław Kaczmarczyk
Pomiar a zbieranie danych w badaniach marketingowych 92
Jadwiga Stobiecka
Metodologiczne problemy ustalania korzyści oferowanych klientowi 99
Agnieszka Stanimir
Użyteczność analizy korespondencji w uzupełnianiu brakujących danych w tablicach kontyngencji 108
Agnieszka Pleśniak
Identyfikacja zależności korelacyjnej w procedurze SEM 119
Mirosława Kaczmarek
Identyfikacja motywów wyboru banku przez klientów indywidualnych z zastosowaniem analizy czynnikowej 129
Dorota Węziak
Zastosowanie porządkowego skalowania Rascha do optymalizacji długości skali odpowiedzi 137
Sylwester Białowąs
Skale pięcio- i siedmiopunktowe. W poszukiwaniu optimum 147

Część 3. Problemy pomiaru i analizy danych jakościowych

Adam Sagan
Koncepcje rzetelności i trafności badań jakościowych - zastosowanie metody QAP 154
Barbara Worek, Jolanta Perek-Białas
Tworzenie map pojęciowych. Jakościowa technika rekonstrukcji procesów kognitywnych 165
Ewa Frąckiewicz, Iwona Markowicz
Ilościowe a jakościowe metody badania opinii i postaw konsumentów wobec produktów innowacyjnych 179
Magdalena Ankiel-Homa
Badania jakościowe w procesie rozwoju opakowania 190
Mariusz Łapczyński
Skuteczność pomiaru w metrycznych i niemetrycznych narzędziach predykcyjnych 196

Część 4. Metody kwantyfikacji danych oraz ich skuteczność

Piotr Ratajczyk, Bogdan Sojkin
Wrażenie i percepcja w badaniach marketingowych 208
Tomasz Olejniczak
Satysfakcja konsumentów - praktyczne metody pomiaru 214
Paweł Chlipała
Kodowanie danych w międzynarodowych badaniach kapitału intelektualnego przedsiębiorstw 222
Marek Mocek, Iwona Olejnik
Metoda wywiadu bezpośredniego - determinanty skuteczności 231

Drukuj