Adam Sagan - profesor zwyczajny, zajmuje się metodologią badań marketingowych i społecznych, modelowaniem marketingowym. Zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności: podejścia środków - celów i zastosowań wywiadów drabinkowych (laddering) w badaniach konsumenckich, modelowaniu zmiennych ukrytych w badaniach marketingowych, wykorzystaniu metod wielowymiarowych w analizach marketingowych i segmentacji rynku.
Prof. UEK dr hab. inż. Jadwiga Stobiecka
Jadwiga Stobiecka - profesor UEK dr hab. inż.
Obszar zainteresowań naukowych obejmuje zarówno metody ilościowe, jak i jakościowe stosowane w badaniach marketingowych, w szczególności: budowę skal pomiarowych i ocenę wiarygodności pomiaru (w tym badanie stabilności opinii konsumentów), testowania instrumentów pomiarowych, wyodrębnianie grup homogenicznych (segmentów) i ich profilowanie, predykcję zachowań konsumentów na rynku, zarządzanie przez jakość w obrębie marketingu relacji, badanie satysfakcji i lojalności klientów, badanie kultury organizacyjnej oraz współtworzenie wartości na rynku usług publicznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na specyfikę szkolnictwa wyższego.
Prof. UEK dr hab. Ryszard Węgrzyn
Ryszard Węgrzyn - prof. UEK, doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse
Zainteresowania naukowo-badawcze
Problemy związane z szeroko rozumianym rynkiem finansowym oraz zarządzaniem ryzykiem finansowym. W szczególności problemy dotyczące: zastosowania opcji i kontraktów terminowych w ograniczaniu ryzyka rynkowego (skuteczności hedgingu statycznego i dynamicznego), rozwoju rynków finansowych (giełd światowych, nowoczesnych instrumentów pochodnych, kształtowania się indeksów giełdowych), analizy, wyceny i zastosowania instrumentów finansowych (akcji, obligacji, pochodnych instrumentów finansowych).
Wybrane publikacje
Prof. UEK dr hab. Joanna Białynicka–Birula
Prof. UEK dr hab. Joanna Białynicka–Birula
Zainteresowania naukowe
- Rynek dzieł sztuki, wartość dzieła sztuki, międzynarodowy handel dziełami sztuki, ekonomiczny wymiar twórczości artystycznej, ekonomika kultury, polityka kulturalna państwa, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego.
- Aukcje jako instytucje rynkowe, techniki ustalania cen aukcyjnych, modele aukcyjne, wycena aukcyjna, zachowania uczestników aukcji, psychologiczne i socjologiczne podstawy zachowań ludzkich.
- Analiza rynku, badania marketingowe, wielowymiarowe analizy statystyczne (Statistica), analiza sieciowa, wykorzystanie specjalistycznych programów statystycznych w analizie rynku i badaniach marketingowych
Wybrane publikacje z ostatnich lat
Prof. UEK dr hab. Mariusz Łapczyński
Mariusz Łapczyński – zajmuje się metodologią badań marketingowych i eksploracją danych (data mining). Zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim analizy danych marketingowych, analitycznego CRM, marketingu opartego na bazach danych, business intelligence oraz narzędzi analitycznych z tym związanych.
Dr Grażyna Plichta
Grażyna Plichta - Adiunkt w Katedrze Analizy Rynku i Badań Marketingowych